Mot inlandet

Det blev två behagliga dagar här ute på kusten.
Fantastiskt väder igår och helt plötsligt får man lite sommarkänslor när man går på smögenbryggan, även om den var täckt med is och ödelagd.
6 månader så.

Det har blivit endel tv- tittande här ute och jag har två saker jag vill ta upp.
1: Carola i the voice på fyran.
" nytt" musikprogram där kända artister skall välja ut personer baserat endast på rösten.
Att Carola har hälsan med sig och är en riktig puma kompenserar inte hennes skenheliga sätt. Att hon skulle vilja plocka varenda person för att de har en " vacker själ" och vägleda dem genom livet är alldeles för smörigt för min smak. URK!

2: småkronornas vinst i hockey-vm.
Grattis grabbar ni är i år världens bästa juniorer på hockey, Thats it.
Detta har blivit alldeles för stort i media och hörde precis att de skall på mottagningscermoni med Victoria och Daniel. Som om Victoria inte har nog med att bära omkring på Sveriges framtida kronarvinge.
Allt är bara för upphajpat.
Kan tänka mig att det ute i stugorna uppskattas att Sverige vunnit men om man skulle be svensson att namnge iallafall en av spelarna i laget så tror att det skulle bli ganska tyst. Att man inte ens kommer ihåg namnet på killen som satte vinstmålet i förlängingen trots att han varit med på varenda nyhetssändning de senaste 36 timmarna.
Jag tycker det talar ganska mycket för sig själv. Finns det verkligen inget annat att ge lite uppmärksamhet?

Jaja skall inte hata mer på ishockey ( även om det är det jag gör), utan jag får lugna ner mig.
Men snälla media, inget mer jävla småkronorna, snälla!


Delar med mig av lite solsken från igår, så långt från hockey och Carola det går


Kommentarer
Postat av: jimmy w

äh fan ! klart som fan de ska hypas ! allt som sverige vinner i internationellt (bland herrar då såklart, och riktiga damsporter som simning/gymnastik typ. dam"sporter" som tjejfotboll o tjejhockey och sånt är nog bäst för alla om man låter va) ska det skrivas o snackas om tills fan man inte orkar lyssna längre. stärker nationskänslan :)

2012-01-07 @ 21:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback