ShapeUp söndag

Fick höra om ShapeUp- appen och har spenderat dagens fokus på detta genialiska hjälpmedel.

För göra det så enkelt som möjligt-
Ladda ner appen ( som är gratis), fyll i basuppgifter ( vikt, kön, längd mm) och sen är det bara att börja köra!
Appen har en stor databas på allt man kan tänkas äta och göra som motion och håller koll på intagna och förbrända kalorier. Otroligt enkelt och logiskt. Nästan så man kan tro att Apple har varit involverade!

Jag har t ex ett basintag på 2800 kalorier. Om jag rör på mig ökar mängden energi kroppen behöver..
Kom precis på att jag inte orkar förklara kaloriintag och förbränning så jag bifogar istället bilder där det förklaras vad jag har gjort idag och varför jag är trötter.

Kan ju säga att mina resultat idag har varit riktigt extrema och uppmuntrar absolut inte till detta.

Nu skall jag få något mer i magen men de blir ju absolut inte 3600( 36 bananer) kalorier som jag ligger minus, heahea ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0